جدال با خاموشی

برای بیان اندیشه ها، تجربیات، دل نوشته ها...

جدال با خاموشی

برای بیان اندیشه ها، تجربیات، دل نوشته ها...

به نام خدا


شاید نخستین دلیل برای درست کردن یک وبلاگ فرصتی برای بیان افکار، اندیشه ها و احساساتم بود

متوجه شدم برای بسیاری ازآدم هایی که با آن ها در ارتباطم هنوز خیلی شناخته شده نیستم. در واقع شاید بیش از اندازه درون گرا بودم که بخواهم بسیاری از احساسات یا تفکراتم رو برای دیگران بازگو کنم.

یک بار با گروهی از دوستانم که بسیار دوستشون دارم قرار گذاشتیم که هر کدام ایراد ها و ضعف های هم رو بگیم.. اولین ایرادی که اکثر دوستانم به من گرفتند این بود که هنوز من رو نمیشناسند و در واقع به دلیل اینکه من رو به خوبی نمیشناخنتد نتونستند به صورت جدی از من انتقاد کنند . 

 از اون زمان و مخصوصا با شروع برهه ای جدید از زندگیم یعنی رفتن از شهر خود برای ادامه تحصیل و تجربه زندگی خوابگاهی  بود که تصمیم گرفتم بیشتر از خودم ، اندیشه ها و احساساتم بگم. الان حدود 1 سال از اون زمان میگذره و فکر میکنم در این مسیر پیشرفت های زیادی کرده ام.


اما دومین دلیل برای درست کردن این وبلاگ گسترش و  نقد نوشته ها و اندیشه های من به وسیله ی دیگران بود.

چند مدت پیش در دوره های روزنامه نگاریی که در دانشگاه تشکیل میشد شرکت میکردم. در اون جا بود که به اهمیت داشتن یک وبلاگ برای بیان اندیشه ها و نقد آن  توسط آدم های مختلف پی بردم.

به خاطر همین از شما ، دوست عزیز میخواهم که با صداقت و دقت نظر خودتون رو در مورد مطالبی که میخونید بگید هم چنان که من هم سعی میکنم با صداقت و صراحت بنویسم چرا که فکرمیکنم صداقت در هرچیزی نفوذی شگرف داره.


حدود یکی دو ماهی بود که به طور جدی قصد داشتم این وبلاگ رو درست کنم ولی به دلیل اینکه نتونسته بودم اسم مناسبی براش پیدا کنم به عقب افتاده بود . با کلی گشتن در کتاب های حافظ و از شعرهایی که بلد بودم و همچنین جستجو از بین کلامتی که برام بامعنی بودند،  نتونستم اسمی که مناسب احوالاتم باشه و همچنین به دلم بشینه پیدا کنم تا اینکه یک شب، کتابی از شعرهای منتخب احمد شاملو که یکی از نویسندگان مورد علاقه ام هست رو برای انتخاب یک اسم مناسب ازبین شعرهاش از دوستم گرفتم.. پس از کلی ورق زدن و خواندن شعرها داشتم از این هم نا امید میشدم که ناگهان یادم به عنوان کتاب افتاد.

بله! خودش بود. چیزی که شاید هم دلیل اولیه من برای درست کردن این وبلاگ بود و هم معنایی خیلی عمیق تر و گسترده تر داشت : " جدال با خاموشی".


خوشحالم که طبق قولی که به خودم داده بودم تا پیش از آغاز 24 امین سال زندگیم این وبلاگ درست شد:)

 

آخرین روزهای خرداد 93